vesper tilts
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

3.3.4. Cauzele exoneratoare de responsabilitate disciplinară şi radierea sancţiunilor disciplinare

In jos

3.3.4. Cauzele exoneratoare de responsabilitate 	disciplinară şi radierea sancţiunilor disciplinare Empty 3.3.4. Cauzele exoneratoare de responsabilitate disciplinară şi radierea sancţiunilor disciplinare

Mesaj  antonbetonn Mar Feb 05, 2013 11:41 pm

*Răspunderea disciplinară poate fi antrenată în sarcina funcţionarilor publici, numai dacă sunt îndeplinite toate elementele constitutive ale abaterii administrative întrucât lipsa unuia dintre acestea, atrage imposibilitatea declanşării responsabilităţii.
*În anumite situaţii chiar dacă fapta întruneşte trăsăturile specifice abaterii disciplinare, intervenţia cauzelor exoneratoare de răspundere sau neresponsabilitate, înlătură răspunderea administrativ-disciplinară. Cauzele exoneratoare de răspundere disciplinară sunt cele prevăzute de legislaţia specifică raporturilor de serviciu şi de muncă precum şi cele prevăzute în dreptul penal care se aplică prin analogie.
*Prin Hotărârea Guvernului nr.1210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiei de disciplină şi a comisiilor paritare din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice(51) s-a reglementat prescripţia aplicării sancţiunilor disciplinare, având în vedere că sesizarea comisiei de disciplină pentru cercetarea unei fapte ilicite, săvârşite de funcţionarii publici se poate face în termen de 15 zile calendaristice, de la data luării la cunoştinţă de către persoanele prevăzute de lege, dar nu mai târziu de 6 luni, de la data săvârşirii faptei care constituie abatere disciplinară.
*În noul cod al muncii prescripţia aplicării sancţiunilor disciplinare este reglementată în articolul 268 care prevede că „orice sancţiune disciplinară poate fi aplicată numai în termen de 30 de zile calendaristice, de la data luării la cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei”.
*Celelalte cauze exoneratoare de răspundere disciplinară sunt prevăzute în dreptul penal cum sunt bunăoară legitima apărare, starea de necesitate, constrângerea fizică şi constrângerea morală, cazul fortuit şi forţa majoră, eroarea de fapt şi ordinul de serviciu, care se aplică în mod corespunzător.
*Radierea sancţiunii disciplinare a funcţionarului public este o instituţie specifică dreptului administrativ care se aseamănă cu reabilitarea din dreptul muncii şi constă în prezumarea de către lege, că după trecerea unei anumite perioade de timp, de la executarea sancţiunii, dacă cel în cauză nu a mai săvârşit o altă abatere administrativă, se poate considera că funcţionarul public s-a îndreptat iar scopul sancţiunii a fost îndeplinit.
*Potrivit legii sancţiunile disciplinare se radiază de drept după trecerea unui anumit interval de timp şi anume: a) 6 luni de la aplicare în cazul sancţiunii disciplinare a întârzierii sistematice în efectuarea lucrărilor; b) un an de la expirarea termenului pentru care au fost aplicate sancţiunile disciplinare ce privesc neglijenţa repetată în rezolvarea lucrărilor, absenţe nemotivate de la serviciu şi nerespectarea în mod repetat a programului de lucru; c) 7 ani de la aplicare în cazul sancţiunii disciplinare de intervenţie sau stăruinţe pentru soluţionarea unor cereri în afara cadrului legal. Radierea sancţiunilor disciplinare în termenele de 6 luni şi un an se constată prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.


antonbetonn

Mesaje : 73
Data de înscriere : 05/02/2013

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum