vesper tilts
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Actele consiliului local

In jos

Actele consiliului local Empty Actele consiliului local

Mesaj  Admin Mar Feb 05, 2013 1:12 pm

*Actele organelor colegiale sunt denumite hotărâri sau regulamente, iar actele organelor de conducere unipersonală, în funcţie de calitatea pe care o deţine persoana emitentă a actului, sunt denumite dispoziţii, ordine, decrete etc.

*În exercitarea atribuţiilor ce îi revin consiliul local adoptă hotărâri, cu votul majorităţii membrilor prezenţi, în afară de cazurile în care legea sau regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului cere o altă majoritate.
Potrivit art.45 alin 2 din Legea nr.215/2001 republicată, se adoptă cu votul majorităţii consilierilor locali în funcţie:
a. hotărârile privind bugetul local;
b. hotărârile privind contractarea de împrumuturi, în condiţiile legii;
c. hotărârile prin care se stabilesc impozite şi taxe locale;
d. hotărârile privind participarea la programe de dezvoltare judeţeană, regională, zonală sau de cooperare trasfrontalieră;
e. hotărârile privind organizarea şi dezvoltarea urbanistică a localităţilor şi amenajarea teritoriului;
f. hotărârile privind asocierea sau cooperarea cu alte autorităţi publice, cu persoane juridice române sau străine.

*Hotărârile privind patrimoniul se adoptă cu votul a două treimi din numărul total al consilierilor în funcţie.
Prin urmare, în ce priveşte cvorumul necesar pentru adoptarea hotărârilor consiliului local, regula o reprezintă majoritatea simplă sau relativă, jumătate plus unul din cei prezenţi, adică din cei care trebuie să participe la şedinţă pentru ca aceasta să se desfăşoare legal.
De la această regulă, legea stabileşte o serie de excepţii, prevăzând situaţiile în care este obligatorie adoptarea unor hotărâri, fie cu majoritatea absolută, adică majoritatea consilierilor în funcţie, fie cu majoritatea calificată de două treimi din numărul consilierilor în funcţie.
De asemenea, legea prevede posibilitatea consiliului local de a stabili ca unele hotărâri să fie luate prin vot secret, cu precizarea că hotărârile cu caracter individual cu privire la persoane trebuie să fie luate întotdeauna prin vot secret, cu excepţiile prevăzute de lege.

*Legea prevede o serie de incompatibilităţi, stabilind că anumiţi consilieri, în anumite situaţii, trebuie să se abţină de la deliberare şi votare.
Astfel, potrivit textului legal, "nu poate lua parte la deliberarea şi adoptarea hotărârilor consilierul care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local". Prevederea este urmată imediat de sancţiune. Hotă¬rârile adoptate cu încălcarea acestor dispoziţii sunt nule de drept, nulitatea putând fi constatată de instanţa de contencios administrativ. Acţiunea poate fi introdusă de orice persoană interesată.

*Hotărârile consiliului local se semnează de preşedintele de şedinţă şi se contrasemnează, pentru legalitate, de către secretar. În cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte sau refuză să semneze, hotărârea consiliului local se semnează de 3-5 consilieri locali.
*Secretarul unităţii administrativ-teritoriale nu va contrasemna hotărârea în cazul în care consideră că aceasta este ilegală. În acest caz. secretarul va expune consiliului local opinia sa motivată. care va fi consemnată în procesul-verbal al şedinţei.
*Secretarul va comunica hotărârile consiliului local, primarului şi prefectului, de îndată, dar nu mai târziu de 3 zile de la data adoptării.
Hotărârile consiliului local sunt acte administrative în mod indiscutabil, legea stabilind o distincţie în ce priveşte momentul intrării lor în vigoare după cum au caracter individual sau normativ.

*Potrivit art. 49 din lege: "Hotărârile cu caracter normativ devin obligatorii şi produc efecte juridice de la data aducerii lor la cunoştinţă publică, iar cele individuale de la data comunicării. Aducerea la cunoştinţă publică a hotărârilor cu caracter normativ se face în termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect.


Admin
Admin

Mesaje : 65
Data de înscriere : 05/02/2013

https://vespertilt.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum