vesper tilts
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Promovarea şi evaluarea performanţelor profesionale

In jos

Promovarea şi evaluarea performanţelor profesionale Empty Promovarea şi evaluarea performanţelor profesionale

Mesaj  antonbetonn Mier Feb 06, 2013 1:50 pm

* Potrivit legii în derularea carierei, funcţionarul public beneficiază de dreptul de
a promova în funcţia publică şi de a avansa în gradele profesionale.
Promovarea este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii
publice vacante prin concurs sau examen. Dreptul de a promova poate privi o funcţie
publică de execuţie din gradul profesional principal sau din gradul superior ori o
funcţie de conducere vacantă.
* Pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de execuţie
din gradul profesional principal, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii minime:
a) să aibă o vechime minimă de 2 ani în funcţiile publice
de execuţie din gradul profesional asistent în clasa corespunzătoare studiilor absolvite;
b) să fi obţinut la evaluarea performanţelor individuale din ultimii 2 ani, cel puţin
calificativul „foarte bun”;
c) să îndeplinească cerinţele specifice prevăzute în fişa postului.
* La concursul pentru promovarea într-o funcţie publică de execuţie din gradul
profesional superior pot participa numai funcţionarii publici care îndeplinesc
următoarele condiţii minime:
a) să aibă o vechime minimă de 2 ani în funcţiile publice de execuţie din gradul profesional principal sau 4 ani în funcţiile publice de execuţie
din gradul profesional asistent, în clasa corespunzătoare studiilor absolvite;
b) să fi obţinut la evaluarea performanţelor profesionale individuale din ultimii doi ani cel
puţin calificativul „foarte bun”;
c) să îndeplinească cerinţele specifice prevăzute în fişa postului.
* Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere vacante funcţionarii publici
trebuie să îndeplinească mai multe condiţii:
a) să fie absolvenţi ai programelor de formare specializată şi perfecţionare în administraţia publică, organizate de către
Institutul Naţional de Administraţie, centrele regionale de formare continuă pentru
administraţia publică locală precum şi alte instituţii specializate din ţară sau străinătate;
b) au fost numite într-o funcţie publică din clasa I;
c) îndeplineşte cerinţele specifice prevăzute în fişa postului, precum şi condiţiile de vechime prevăzute de lege.
* Vechimea în specialitate cerută de lege pentru ocuparea funcţiilor de conducere
diferă în funcţie de natura şi importanţa funcţiei. Bunăoară pentru funcţiile publice de
şef birou, şef serviciu şi secretar al comunei se cere o vechime de minimum 2 ani iar
pentru funcţiile publice de director general adjunct, director şi director adjunct, din
aparatul unui minister şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale, vechimea minimă este de 5 ani.
* În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior în specialitatea în
care îşi desfăşoară activitatea, funcţionarii publici de execuţie au dreptul de a
participa la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante într-o clasă
superioară celei în care sunt încadraţi.
* Procedura organizării concursului sau examenului pentru promovarea într-o
funcţie publică superioară vacantă sau pentru ocuparea unei funcţii publice vacante,
într-o clasă superioară se stabileşte prin lege.
* Promovarea funcţionarilor publici în funcţiile publice superioare sau într-o clasă
superioară este strâns legată de evaluarea performanţelor profesionale individuale ale
fiecăruia, operaţie administrativă care se realizează anual, conform metodologiei
aprobate prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici după consultarea organizaţiilor sindicale ale funcţionarilor publici
reprezentative la nivel naţional. Evaluarea activităţii funcţionarilor publici se
realizează prin raportarea criteriilor de performanţă ale fiecărei funcţii publice, la
gradul de îndeplinire a obiectivelor individuale prevăzute pentru perioada evaluată.
* Procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale se aplică
fiecărui funcţionar public, în raport cu realizarea obiectivelor individuale stabilite în
baza atribuţiilor prevăzute în fişa postului şi are ca scop:
a) avansarea în gradele profesionale;
b) retrogradarea în grade profesionale;
c) promovarea într-o funcţie publică superioară;
d) eliberarea din funcţia publică;
e) stabilirea cerinţelor de formare profesională a funcţionarilor publici.
* Perioada evaluată este cuprinsă între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale
fiecărui an iar perioada de realizare a operaţiei administrative de evaluare este stabilită
între 1 ianuarie şi 15 februarie ale anului următor, celui pentru care se evaluează
performanţele profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
* Pentru a fi realizată evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale
funcţionarul public trebuie să fi desfăşurat o activitate de cel puţin 6 luni într-o funcţie
publică, cu excepţiile prevăzute de lege.
* Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de
execuţie se realizează de către conducătorul compartimentului în care aceştia îşi
desfăşoară activitatea iar ale funcţionarilor publici de conducere se fac de către
funcţionarul public de conducere ierarhic superior.
* Performanţele profesionale ale înalţilor funcţionari publici se evaluează de către
o comisie de evaluare, compusă din 5 personalităţi, recunoscute ca specialişti în
administraţia publică, propuse de ministrul administraţiei şi internelor şi numite prin
decizie a primului ministru.
* În urma evaluării performanţelor profesionale individuale funcţionarului public
i se acordă unul dintre următoarele calificative : excepţional, foarte bun, bun,
satisfăcător şi nesatisfăcător.


antonbetonn

Mesaje : 73
Data de înscriere : 05/02/2013

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum